ПОВІДОМЛЕННЯ про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Генерального плану Кам'янка Дніпровського району Дніпропетровської області
опубліковано 22 червня 2020 року о 16:35

ПОВІДОМЛЕННЯ

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Генерального плану Кам'янка Дніпровського району Дніпропетровської області

Відповідно норм ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» на офіційному веб-сайті https://novool.otg.dp.gov.ua/  та на дошці оголошень в приміщені фоє в будівлі Новоолександрівської сільської ради оприлюднено в повному опсязі текстову частину заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Генерального плану Кам'янка Дніпровського району Дніпропетровської області.

Замовник: Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради.

У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої статті 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку».

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконуватися згідно Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ 296, від 10.08.2018 Міністерства екології та природних ресурсів України).

Зауваження та пропозиції надаються у строк, що не перевищує 15 днів з дня опрелюдення такої Заяви (Відповідно до п.п. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку») з 26.06.2020 по 10.07.2020р до Новоолександрівської сільської ради. Адреса: 52070 Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с. Новоолександрівка, вул. Сурська, 74. Час роботи. Понеділок-п’ятниця: 8.00-17.00, п’ятниця 8.00-16.00 перерва на обід: 12.00-13.00 Вихідні дні: субота та неділя.тел.: 0676520205.

 // E-mail: info@novool.otg.dp.gov.ua

ЗАЯВА 

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Генерального плану Кам'янка Дніпровського району Дніпропетровської області 

Загальні положення

Замовник: Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради.

Адреса: 52070 Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с. Новоолександрівка, вул. Сурська, 74.

Час роботи. Понеділок-п’ятниця: 8.00-17.00, п’ятниця 8.00-16.00 перерва на обід: 12.00-13.00 Вихідні дні: субота та неділя.

тел.:  0676520205.  E-mail: info@novool.otg.dp.gov.ua

Виконавець – ТОВ “Архрозвиток” Адреса: Дніпропетровська обл., Дніпровський район смт. Слобожанське (колиш.Ювілейне), вул. Теплична, 27-а, оф.12 / тел. (098) 304-99-44    E-mail: arhrozvytok@gmail.com

Проект містобудівної документації місцевого рівня, а саме генеральний план с. Кам'янка, розроблений на підставі рішення сесії Новоолександської сільської ради від 20 лютого 2020 року № 5369-49/VII.


Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Генеральний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка призначена для обґрунтування довгострокової стратегії планування, забудови та іншого використання території.

Внесення змін до генерального плану с. Кам'янка розробляється у зв’язку з необхідністю включення в межі села та впорядкування існуючої житлової забудови, вулиць, які фактично відносяться до населеного пункту але по відношеню застарілої містобудівної документації (старого генерального плану) знаходиться за межами села. крім того передбачається оптимізації культурно-побутового обслуговування населення, покращення функціонального зонування території населеного пункту, удосконалення вулично-дорожньої мережі та інженерної інфраструктури, а також  приведення містобудівної документації у відповідність із вимогами законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, в тому числі у відповідності до ст. 17 «Генеральний план населеного пункту»  ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».

Для вирішення цих питань надано пропозиції щодо:

•    - зміни межі населеного пункту для включення фактично існуючої забудови та територій вільних від забудови прилеглих сільськогосподарських підприємств;

•    - ущільнення кварталів існуючої забудови;

•    - пропозиції щодо розміщення будинків громадського призначення,

•    - визначення зон комунального та виробничого призначення;

•    - створення земельних ділянок рекреаційних зон (сквери, бульвари), шляхом упорядкування існуючих неблагоустроєних (занедбаних) та утворення нових;

•    - визначення максимально допустимих  розмірів санітарно-захисних зон (далі - СЗЗ) від проектних виробничих майданчиків, об’єктів, з урахуванням умов, які склались,

•    - обґрунтування зовнішньої межі прибережної захисної смуги р. М.Сура в межах села;

•    - оптимізація мережі транспортної інфраструктури;

•    - вирішення питань щодо розміщення головних споруд систем інженерного забезпечення населеного пункту,

•    - організація відведення поверхових вод з вулиць, майданчиків загального користування,

•    - аналіз наслідків для довкілля реалізації рішень генерального плану села, розроблення заходів щодо захисту навколишнього середовища.

 

Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Розроблення генерального плану обумовлене необхідністю вирішення поточних питань забудови та розвитку населеного пункту, в звязку з тим що розрахунковий період попереднього генерального плану вичерпався. Необхідність розробки генерального плану також обумовлена змінами, які відбуваються в соціально-економічному розвитку села.

Затверджений у чинному порядку генеральний план стане обов’язковим документом для всіх організацій та установ, які здійснюють будівництво на території населеного пункту, а також при використанні землі в проектних межах населеного пункту.

Генеральним планом пропонується організація наступних функціональних зон:

•    житлової зони;

•    громадської зони;

•    промислової зони

•    комунально-складської зони;

•    зони рекреаційного призначення.

Генеральний план визначає існуюче та перспективне функціональне призначення території. Проект обґрунтовує необхідність зміни функціонального призначення територій, в разі встановленої потреби що виникає на підставі аналізу показників існуючого використання території, демографічного прогнозу, та потреб територіального розвитку населеного пункту. Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку міста обумовлюються в тому числі Завданням на розроблення проекту, державними інтересами. Одночасно генеральний план не змінює існуюче функціональне використання окремих земельних ділянок та їх категорій, а лише створює умови для наступної такої зміни на підставі Плану зонування території міста (зонінг).

Таким чином, проект визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища на території населених пунктів.

Головними екологічними проблеми, що мають відношення до проекту є:

•    - утворення та поводження з твердими побутовими відходами;

•    - використання природних ресурсів та розвиток зеленого господарства;

•    - забруднення атмосферного повітря в зоні впливу діючих та проетних виробничих обєктів які знаходяться за межами села, доріг загального користування;

•    - наявність порушених ділянок, в тому числі, що зазнали техногенного впливу в наслідок господарської діяльності.

Цілями охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, при реалізації проектних рішень є:

•    - зменшення техногенного навантаження на геологічне та ґрунтове середовище;

•    - забезпечення сприятливих умов для життя та відпочинку населення;

•    - зменшення забруднення атмосферного повітря в зоні впливу доріг загального користування (магістральних вулиць);

•    - збільшення озеленення спеціального призначення в санітарно-захисних зонах;

•    - створення передумов більш ефективного господарського використання земельних ресурсів населеного пункту.

До сфери охоплення СЕО проекту відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.

Стратегічна екологічна оцінка проекту Внесення змін до Генерального плану с. Кам'янка здійснюється для території проектування, яка визначається проектною межею населеного пункту.

При визначені сфер охоплення стратегічної екологічної оцінки, основних екологічних проблем, цілей охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, що мають відношення до проекту Генерального плану, були розглянуті стратегічні цілі та завдання щодо виявлених проблем в актах законодавства та в нормативних актах місцевих рад та місцевих адміністрацій, а саме: Дніпропетровська обласна комплексна програма (стратегія) екологічної безпеки та запобігання змінам клімату на 2016-2025 роки.

Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Генеральний план (Внесення змін до генерального плану) населеного пункту є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.

Реалізація проектних рішень може мати ймовірні наслідки для таких складових навколишнього природного середовища: як ґрунти, ландшафт, повітря, поверхневі води, об’єкти природно-заповідного фонду.

Виконання стратегічної екологічної оцінки проекту Генерального плану передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний і тваринний світ), так і на комплексні умови території, а також на здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

•    збільшення зелених насаджень загального користування на території села;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Проекті рішення документа державного планування не мають впливу на транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, зважаючи на географічне положення села й те що річка М.Сура не протіка територіями суміжних держав.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

У контексті стратегічної екологічної оцінки Генерального плану села Кам'янка з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін.

Застаріла містобудівна документація, а саме генеральні плани виконані в 60 - 70х роках для малих населених пунктів  за весь час не відновлювалися й не коригувалися, що фактично гальмує будівництво нових об’єктів в цих населених пунктах. Зокрема і тих, що фінансуються за рахунок Державного фонду регіонального розвитку, коштів державного та місцевих бюджетів. Це фактично зупиняє розвиток населених пунктів.

Зважаючи на комплексність рішень проекту, що обумовлюється необхідністю розвитку сільських територій (житлової, громадської, комунальної забудови), транспортної інфраструктури, головних споруд та мереж інженерної інфраструктури села, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки проекту, що передбачено методологією розробки містобудівної документації.

Загальною альтернативою проекту Внесення змін до Генерального плану села Кам'янка, рішення про розроблення якого прийнято, є його можливе незатвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення Внесення змін до генерального плану села Кам'янка, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.

З огляду на стратегічний характер такого виду документації як Генеральний план, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проекту такого документу мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень проекту Внесення змін до Генерального плану села Кам'янка.

Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень проекту Внесення змін до генерального плану загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища проживання в селі Кам'янка.

Оцінка кумулятивних ефектів дозволить оцінити як сукупний вплив кількох об’єктів, так і накладений вплив минулих, поточних, а також проектних чинників.

Комплекс методів проведення стратегічної екологічної оцінки проекту може бути розширений та поглиблений в залежності від методологічного досвіду розробників стратегічної екологічної оцінки.

Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати всю наявну доступну інформацію:

•    доповіді про стан довкілля,

•    статистичну інформацію,

•    лабораторні дослідження стану довкілля,

•    дані моніторингу стану довкілля,

•    оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля,

•    пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження в інших містах й селах України, у першу чергу щодо:

•    - оптимізації  функціонально-планувальної  організації виробничих територій та забезпечення їх санітарно-гігієнічної сумісності з сельбищними територіями (житловою та громадською забудовою), дотримання нормативних санітарно-захисних зон та відстаней від виробничих, транспортних та інших об’єктів, що є джерелами забруднення навколишнього середовища;

•    - вдосконалення та подальшого розвитку транспортної мережі  з урахуванням необхідності забезпечення протишумового захисту та дотримання нормативних санітарних розривів;

•    - розширення мережі  зелених насаджень  загального та обмеженого користування з урахуванням нормативних показників; формування рекреаційних зон, зелених насаджень спеціального призначення;

•    - пропозиції щодо налагодження ефективної системи санітарного очищення території населеного пункту:

•    - проведення реконструкції головних споруд та мереж комунальних систем тепло-електропостачання, водопостачання, водовідведення шляхом впровадження новітніх енергоефективних технологій.

Окрім того, повинні бути враховані затверджені заходи, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, щодо запобігання, зменшення та пом’якшення загальних негативних впливів на довкілля та стан здоров’я населення.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої статті 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку».

Розділ «Охорона навколишнього природного середовища» в обсязі звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту є невід’ємною складовою внесення змін до Генерального плану с. Кам'янка з розробленням інженерно-технічних заходів цивільної оборони та стратегічної екологічної оцінки.

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконуватися згідно Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ 296, від 10.08.2018 Міністерства екології та природних ресурсів України)

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції

Виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради.

Адреса: 52070 Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с. Новоолександрівка, вул. Сурська, 74.

Час роботи. Понеділок-п’ятниця: 8.00-17.00, п’ятниця 8.00-16.00 перерва на обід: 12.00-13.00 Вихідні дні: субота та неділя.

тел.:  0676520205. 

E-mail: info@novool.otg.dp.gov.ua

Строки поданнязауваження і пропозиції

З 26.06.2020 р. по 10.07.2020 р. у відповідності до вимог ст. 8, 10  ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» Обласні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та реалізують державну політику у сфері охорони здоров’я у межах своєї компетенції надають у письмовій формі свої зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування місцевого та регіонального рівнів; у строк, що не перевищує 15 днів з дня отримання такої Заяви (Відповідно до п.п. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

За відсутності письмових зауважень і пропозицій протягом зазначеного строку замовник самостійно визначає обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що має бути включена до звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Просимо надати зауваження та пропозиції в встановлені терміни. Дякуємо за розуміння

Голова виконавчого комітету Новоолександрівської сільської ради О.О. Візір

         м.п.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux