Дошкільна освіта у багаторівневому освітянському просторі України є вихідною ланкою в системі неперервної освіти, у становленні та розвитку особистості. Тому на заклади дошкільної освіти покладається відповідальність за здійснення цілеспрямованого виховання у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, формування у них адекватної реакції на різноманітні чинники ризику для життя.
Ось чому з 8 по 12 квітня, у закладі дошкільної освіти «Світлячок» Новоолександрівської сільської ради був проведений «Тиждень безпеки життєдіяльності», метою якого було:
1) Дати дітям знання про предмети та явища, життєві ситуації, які можуть спричинити захворювання, травми, нездужання.
2) Формування у дітей усвідомлення цінності свого життя та здоров’я, вироблення стереотипів безпечної поведінки через цілеспрямовану навчально-виховну роботу.
3) Формування елементарних вмінь, навичок у різних життєвих ситуаціях.
4) Навчати дітей неухильно дотримуватися правил безпечної поведінки вдома, на вулиці, в природі.
Для цього було сплановано та проведено ряд заходів, а саме:
- виданий наказ та розроблено план підготовки і проведення Тижня безпеки дитини та Дня цивільного захисту.
Робота у закладі розпочалася з повідомлення теми тижня та поясненні дітям даного поняття під час занять «Бережи здоров’я», на занятті діти дізналися про предмети життєдіяльності які є небезпечними для їхнього життя та здоров’я.
А на заняттях «Свої та чужі» формували у дітей поняття про обережність. Узагальнили знання про предмети, явища та життєві ситуації. Вчили правила поведінки з незнайомцями.
Також було проведено заняття «Добрий друг світлофор», метою якого було закріплення знань дітей про призначення світлофора, та назви його кольорів. Виховували вміння своєчасно реагувати на сигнал.
Подані знання закріпили під час час аплікацій, де діти наклеювали кольорові кружечки відповідно зразку, називали що означає кожний колір світлофора, підводячи підсумок з’ясували добрий чи злий світлофор, друг для людини він, чи ні?, та як він допомагає людині зберегти власне здоров’я.
Доречним став перегляд театральної вистави «Будь обережнішим на дорозі», де дітей знайомили з дорожніми знаками, розповідали про те, що дорога –не місце для ігор.
Під час бесіди «Небезпека вдома» активізували словник дітей словами назв побутових приладів, номерами викликів екстрених служб. Подані знання закріпили вивченням «Грицевої лічилки».
Цікавими для дітей також стали проведені сюжетно-рольові ігри «Пожежники» та «Лікарня», під час проведення яких діти познайомилися із спеціальним одягом людей даних професій, з’ясували в яких ситуаціях пожежники та лікарі допомагають людям, розширювали уявлення дітей про гуманної спрямованості пожежних, її необхідності. Формували у дітей поняття «пожежна безпека». Надали дітям знання про призначення пожежних автомобілів, уточнили призначення пожежного одягу, спорядження пожежних машин.
З дітьми були прочитані та обговорені такі тематичні твори дитячої художньої літератури О.Бермана «Пожежна машина», А.Яковенка «Не грай сірничками», «Летять машини».
Формування у дітей дошкільного віку свідомої безпечної поведінки в довкіллі базується на позитивних прикладах у поведінці дорослих, тому з батьками була проведена така робота: консультації на теми: «Правила населення при виникненні надзвичайних ситуацій, «Природа друг, природа-ворог». Пам’ятки на такі теми: «Попередження травматизму серед дітей», «Гриби - не їжа для дітей».
Тому план заходів по проведенню тижня БЖД в закладі дошкільної освіти «Світлячок» проведено вдало та результативно. Він надав знання вихованцям про навички бережливого ставлення до здоров’я, свого та оточуючих, а батькам вихованців надав знання про збереження здоров’я власних дітей.