Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує
опубліковано 03 жовтня 2025 року о 13:08

Офіс податкових консультантів – напрямки надання практичної допомоги

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 25 (перший поверх) працює Офіс податкових консультантів (Офіс).

Для максимальної практичної допомоги фахівцями податкової служби, задіяними у роботі Офісу, надається широкий спектр консультацій.

Так, до уваги платників напрями, за якими кожен може отримати кваліфіковану відповідь:

- оподаткування фізичних осіб та юридичних осіб;

- електронні сервіси та звітність;

- податкові спори;

- податковий аудит;

- фактичні перевірки та законодавство щодо РРО/ПРРО;

- контроль за обігом підакцизних товарів;

- зупинення реєстрації ПН/РК;

- погашення податкового боргу та заборгованості з єдиного внеску;

- надання кваліфікованих електронних довірчих послуг;

- трансфертне ціноутворення;

- адміністрування акцизного податку.

Сьогодні якісна податкова підтримка та доступні консультації – це важлива інформаційна підтримка бізнесу і громадян, практична допомога розібратися платникам в усіх нюансах податкових питань, а отже і підвищити рівень обізнаності у сфері сплати податків.

Нагадуємо режим роботи Офісу податкових консультантів:

понеділок – п’ятниця – з 08 год 30 хв до 17 год 00 хв,

обідня перерва – з 12 год 30 хв до 13 год 00 хв,

субота та неділя – вихідні дні

Попередній запис на прийом – за номером телефону (056) 374 31 18

Важливо! Під час повітряної тривоги надання консультацій припиняється.

Про визначення роботодавцями розміру єдиного внеску працюючим особам з інвалідністю

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) звертає увагу на таке.

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці – підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з абзацом сьомим частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, які використовують найману працю та виплачують допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами.

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (із змінами і доповненнями), та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (абзац перший п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Також, базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників є сума допомоги по тимчасовій непрацездатності та сума допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами (абзац другий п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).

При цьому, єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відс. визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю (частина тринадцята ст. 8 Закону № 2464).

Відповідно до абзацу сьомого п.п. 5 п. 2 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (із змінами та доповненнями) (далі – Інструкція № 449), підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є належним чином засвідчений витяг із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (далі – Витяг) щодо встановлення інвалідності, отриманий відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» (далі – Постанова № 1388), або копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією про встановлення групи інвалідності (далі – МСЕК), яка видана до 1 січня 2025 року.

Нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених в абзацах третьому – п’ятому п.п. 5 п. 2 розд. ІІІ Інструкції № 449, здійснюється роботодавцем із дати отримання від працівника документів щодо встановлення інвалідності та проводиться протягом строку, встановленого Постановою № 1338 (абзац восьмий п.п. 5 п. 2 розд. ІІІ Інструкції № 449).

Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок (частина друга ст. 9 Закону № 2464).

Враховуючи зазначене, роботодавці – підприємства, установи і організації нараховують єдиний внесок працюючим особам з інвалідністю на суми заробітної плати (доходу), допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами у розмірі 8,41 відс.:

починаючи з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання роботодавцем належним чином засвідченого Витягу щодо встановлення інвалідності або копії довідки до акта огляду МСЕК про встановлення групи інвалідності (виданої до 1 січня 2025 року), та закінчуючи датою скасування інвалідності (датою повторного оцінювання) відповідно до Витягу щодо встановлення інвалідності або датою скасування інвалідності на підставі рішення МСЕК.

При цьому, до дати одержання документів щодо встановлення інвалідності та після дати скасування інвалідності (дати повторного оцінювання), роботодавець нараховує єдиний внесок у розмірі 22 відс. визначеної бази нарахування.

Офіс податкових консультантів: принципи роботи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 08.09.2025 на Дніпропетровщині запрацював Офіс податкових консультантів (Офіс).

Кожен, кому потрібна кваліфікована податкова допомога, має можливість звернутись до Офісу і отримати від фахівців відповіді на свої запитання.

Принципи роботи Офісу:

- доступність – консультації безоплатні та доступні для всіх платників;

- комплексність – охоплення всіх податкових напрямів в одному місці;

- персоналізація – індивідуальний підхід до кожного платника;

- прозорість – фіксація всіх консультацій, чіткі строки, зрозумілі процедури;

- професійність – фаховий, висококваліфікований підхід;

- конфіденційність – збереження та захист даних, отриманих під час консультацій;

- неупередженість – рівний підхід до всіх платників, незалежно від розміру бізнесу, форми власності та виду діяльності;

- безбар’єрність:

▪ інклюзивна – підтримка людей з інвалідністю та залучення їх до бізнес-середовища,

▪ фізична – доступність офісів для всіх платників та супровід модератора,

▪ інформаційна – консультації з урахуванням індивідуальних потреб платника,

▪ цифрова – застосування електронних ресурсів ДПС.

Офіс податкових консультантів – максимальна підтримка платників

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що з 08.09.2025 на Дніпропетровщині запрацював сервіс нового типу – Офіс податкових консультантів (Офіс).

Фахівцями, задіяними у роботі Офісу, під час комунікації з платниками аналізуються ситуації суб’єкта звернень, підбираються оптимальні рішення та даються поради як уникнути податкових ризиків.

Місія запровадження нового сервісу – забезпечити своєчасне, повне та зрозуміле інформування платників, допомогти уникнути порушень та зменшити кількість конфліктних ситуацій, перетворивши податкову взаємодію з бізнесом та громадянами на партнерство. Це максимальна підтримка для платників податків.

Діяльність Офісу податкових консультантів спрямована на попередження проблем, а не лише на їх вирішення.

Офіс створює можливості для платників податків:

- отримати індивідуальні консультації висококваліфікованих фахівців податкових органів;

- планувати податкові зобов’язання;

- розуміти та правильно застосовувати норми законодавства;

- уникнути стресу при підготовці до перевірок податковими органами та штрафів.

Адреса Офісу: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 25 (перший поверх).

Режим роботи Офісу:

понеділок – п’ятниця – з 08 год 30 хв до 17 год 00 хв,

обідня перерва – з 12 год 30 хв до 13 год 00 хв,

субота та неділя – вихідні дні.

Важливо! Під час повітряної тривоги надання консультацій припиняється.

Торгівля через мережу Інтернет: заповнення заяв за ф. 1-РРО та ф. 1-ПРРО

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) нагадує, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено в Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) та інших нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.

Пунктом 1 ст. 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

Процедура реєстрації РРО/ПРРО в контролюючих органах регулюється Порядком реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Порядок РРО)/Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (зі змінами) (далі – Порядок ПРРО).

Відповідно до п. 4 глави 2 розд. ІІ Порядку РРО реєстрація РРО проводиться на підставі заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО (далі – заява № 1-РРО) / п. 3 розд. ІІ Порядку ПРРО реєстрація ПРРО – на підставі заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – заява № 1-ПРРО).

РРО/ПРРО може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні (п. 3 розд. ІІІ Порядку РРО) / дані про господарську одиницю внесені до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій щодо такого ПРРО (п. 2 розд. IV Порядку ПРРО).

Форма та зміст розрахункових документів визначені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» (зі змінами) (далі – Положення № 13).

Відповідно до визначення, наведеного у п. 2 розд. I Положення № 13, найменування господарської одиниці – найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею.

Пунктом 2 розд. ІІ Положення № 13 передбачено, що обов’язковими реквізитами фіскального чека є, зокрема, назва господарської одиниці – найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об’єктів оподаткування» та повідомлене ДПС у заяві про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП) (рядок 2 фіскального чека).

Першоджерелом даних для Повідомлення № 20-ОПП є правовстановлювальні документи, на підставі яких у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об’єкта оподаткування та які є актуальними на дату його подання.

Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування» Повідомлення № 20-ОПП заповнюється відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування (далі – довідник), що оприлюднений на вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html).

Обрання із довідника відповідного типу об’єкта оподаткування здійснюється з урахуванням принципу укрупнення інформації (у разі його застосування), виду діяльності, для якої такий об’єкт оподаткування відкривається, створюється чи реєструється, та належності об’єкта за своїм функціональним призначенням до наявного типу об’єкта оподаткування у довіднику.

Графа 4 «Найменування об’єкта оподаткування» заповнюється у разі наявності назви об’єкта оподаткування та з метою додаткового уточнення інформації про такий об’єкт.

Отже, якщо суб’єкт господарювання здійснює продаж товарів через мережу Інтернет, то у реєстраційних заявах № 1-РРО/ № 1-ПРРО слід зазначати назву господарської одиниці, яка відповідає найменуванню об’єкта оподаткування, що, зокрема, може містити ознаку дистанційної торгівлі та/або будь-яку іншу додаткову інформацію (комерційне найменування, власну назву тощо).

Офіційна робота: як сплата єдиного внеску гарантує соцзахист

Єдиний внесок, сплачений роботодавцем, забезпечує соціальний захист.

Коли працівник працює офіційно, він має доступ до державних соціальних фондів, виплати з яких фінансуються через ЄСВ:

- 22 % від заробітної плати – основне джерело фінансування лікарняних, декретних і допомоги з безробіття.

Це гарантує:

- виплати лікарняних, у разі хвороби працівника;

- виплати під час декретного лікарняного та декретної відпустки;

- виплати у разі призупинення трудового договору чи втрати роботи;

- зарахування страхового стажу для майбутньої пенсії.

Працівники, які працюють неофіційно, позбавляють себе цих виплат і гарантій, особливо у складних умовах воєнного стану.

Системність та єдиний підхід до управління ризиками і розблокування податкових накладних

На Дніпропетровщині кількість зупинених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зменшується завдяки системній інформаційно-роз’яснювальній роботі.

Консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ПН/РК в ЄРПН) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) залишається одним із найзатребуваніших комунікаційних ресурсів.

На його базі відбулися онлайн зустрічі з платниками Дніпровського району, за участю заступника начальника податкової Дніпропетровщини Максима Яіцького.

Підприємства здійснюють господарську діяльність у будівельній сфері, а також здійснюють вантажні перевезення. Платники звернулися за кваліфікованою допомогою, аби розібратися у питанні зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Фахівці ГУ ДПС оперативно відреагували на звернення, запросивши підприємства на зустріч для надання фахової допомоги.

Суб’єктам господарювання доведено до відома вичерпну інформацію про причини їх включення до переліку ризикових, підстави зупинення податкових накладних в ЄРПН та роз'яснено алгоритм роботи системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків.

Особливу увагу приділено рекомендаціям щодо супровідної документації та правилам відображення інформації у повідомленні за формою № 20-ОПП, з урахуванням галузевої специфіки, а також заповненню та поданню таблиці даних платника податку на додану вартість.

Також надані практичні рекомендації подальших дій підприємств для можливості автоматичної реєстрації податкових накладних. Індивідуально розроблені дорожні карти дій, які містять чіткі кроки для усунення ризиків.

За результатом зустрічі платники отримали повне розуміння причин зупинення податкових накладних в ЄРПН та шляхів вирішення проблемних питань.

У разі необхідності отримання детальних роз’яснень законодавчих норм, а також для уникнення типових помилок при поданні документів для розблокування ПН/РК в ЄРПН, звертайтесь за номерами телефонів консультаційного центру з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС: (056) 374 31 09; (098) 227 87 66; (066) 982 19 13.

Окрім того, кожен платник області може безоплатно отримати фахові консультації в Офісі податкових консультантів ГУ ДПС. Він працює за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, буд. 25, 1-й поверх.

Компетентність платників у законодавчій базі – запорука успішного ведення господарської діяльності.

З 1 жовтня 2025 року розширено пільгу зі сплати єдиного внеску для ФОП та інших самозайнятих осіб

З 1 жовтня 2025 року зменшиться кількість умов, коли ФОП та інші самозайняті особи, за яких ЄСВ повністю сплатив роботодавець, матимуть право не сплачувати ЄСВ за себе – тепер не потрібно буде мати основне місце роботи.

Отже, для звільнення від сплати ЄСВ за себе ФОП та інших самозайнятих осіб залишиться лише дві умови:

- роботодавець (у тому числі резидент Дія Сіті) вже сплатив за них ЄСВ;

- сума сплаченого ЄСВ становить не менше мінімального страхового внеску.

Якщо ж роботодавцем сплачено менше мінімального страхового внеску, ФОП чи інша самозайнята особа самостійно визначають базу нарахування ЄСВ та здійснюють його сплату. Для ФОП на єдиному податку це обов’язково, інші самозайняті особи – якщо є чистий дохід за цей період – обов’язково, якщо немає – за бажанням. При цьому:

- база для нарахування не може перевищувати встановлену законом максимальну величину;

- сума ЄСВ не може бути меншою за мінімальний страховий внесок.

Такі правила зроблять систему більш справедливою, не змінюючи при цьому рівня соціальної захищеності ФОП та інших самозайнятих осіб.

Довідково.

Зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» внесені згідно із Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства».

Офіційно оформлений трудовий договір з нефіксованим робочим часом гарантує працівникам соціальний захист і збереження податкових прав

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) повідомляє.

Офіційно оформлений трудовий договір з нефіксованим робочим часом гарантує працівникам соціальний захист і збереження податкових прав.

Основні умови договору:

- працівник виконує роботу лише у разі надання її роботодавцем, без гарантії постійної зайнятості;

- роботодавець самостійно визначає, коли залучати працівника до роботи;

- мінімальна тривалість робочого часу для працівника – 32 години на місяць;

- якщо працівник працював менше, йому все одно виплачується заробітна плата не менше, ніж за 32 години.

Чому важливо працювати офіційно?

При оформленні трудового договору роботодавець:

- утримує та сплачує 18 % податку на доходи фізичних осіб;

- утримує та сплачує 5 % військового збору;

- нараховує та сплачує 22 % єдиного соціального внеску.

Завдяки цим податковим та соціальним відрахуванням працівник:

- отримує страховий стаж для майбутньої пенсії;

- має право на лікарняні, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, інші виплати;

- користується гарантованим соціальним захистом.

Неформальна робота позбавляє працівника цих гарантій і соціальних виплат.

Працюйте офіційно – сплачені податки та внески працюють на ваш захист!

Податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю та батьків дітей з інвалідністю

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) звертає увагу, що податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю та батьків дітей з інвалідністю дозволяє зменшити суму оподатковуваного доходу та знизити розмір податку на доходи фізичних осіб, що утримується із заробітної плати (стаття 169 Податкового кодексу України).

Хто має право на пільгу

у розмірі 150 % прожиткового мінімуму

- платники податку, які утримують дитину з інвалідністю – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.

- особи з інвалідністю I або II групи (у тому числі з дитинства),

у розмірі 200 % прожиткового мінімуму:

- особи з інвалідністю I та II групи з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни.

Умови застосування пільги

- Пільга застосовується до заробітної плати (та прирівняних до неї виплат, компенсацій і винагород), нарахованої протягом звітного місяця.

- Місячний дохід такого платника не повинен перевищувати суму, що дорівнює: прожитковий мінімум для працездатної особи на 1 січня звітного року × 1,4 (результат округлюється до найближчих 10 грн).

Як отримати

Слід подати роботодавцю:

- заяву про застосування пільги

- документи, які підтверджують право особи на неї (копію пенсійного посвідчення або довідку медико-соціальної експертизи, для батьків дітей з інвалідністю – копію свідоцтва про народження дитини, копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо звертається опікун), пенсійне посвідчення дитини, медичний висновок, виданий МОЗ, тощо).

Хто не сплачує туристичний збір?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) нагадує, що туристичний збір сплачують громадяни України, іноземці та особи без громадянства авансовим внеском податковим агентам перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання.

Звертаємо увагу, не є платниками туристичного збору:

- особи з інвалідністю;

- діти з інвалідністю;

- особи, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю (але не більше одного супроводжуючого);

- ветерани війни.

Це означає, що під час подорожей або перебування у готелях, хостелах та інших місцях розміщення ці громадяни не сплачують туристичний збір.

Перелік податкових агентів, які справляють туристичний збір, розміщується на сайтах місцевих рад.

Ставку збору встановлюють місцеві ради самостійно за кожну добу проживання:

- до 0,5 % мінімальної зарплати – для громадян України;

- до 5 % – для іноземців.

Сучасні інструменти управління комплаєнс-ризиками

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) інформує.

З 2024 року в Україні стартував експериментальний проєкт, затверджений Кабінетом Міністрів України, щодо функціонування системи управління податковими ризиками (компланс-ризиками) в Державній податковій службі України. Основна мета проєкту – виявлення потенційних проблем ще до їх виникнення завдяки оцінці ризиків та зосередження ресурсів ДПС на найбільш ризикових платниках.

Система управління комплаєнс-ризиками використовує нові інструменти та підходи:

- запровадження інституту комплаєнс-менеджера. Для платників податків з високим рівнем податкової дисципліни ДПС призначає комплаєнс-менеджера, завдання якого – допомагати платнику, надаючи консультації та оперативно інформуючи про податкові ризики. Взаємодія здійснюється за вибором платника по телефону, через листування електронною поштою, в режимі відеоконференції, листування в електронному кабінеті. Це суттєво спрощує комунікацію та знижує адміністративне навантаження;

- ІТ технології. ДПС активно впроваджує сучасні аналітичні інструменти для обробки великих масивів даних. Інформація з податкових декларацій, банківських операцій та інших джерел аналізується автоматизованими системами та допомагає ідентифікувати невідповідності та ризики;

- інформаційна підтримка. Створено субсайт «Територія високого рівня податкової довіри» (https://tpd.tax.gov.ua), де зібрані всі дані про проєкт: критерії, переваги, середні показники для різних галузей і регіонів. Крім того, на субсайті розміщено перелік платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, який формується щоквартально.

Система управління податковими ризиками демонструє перехід ДПС до ризико-орієнтованої моделі, що має на меті підвищення ефективності податкового адміністрування та створення більш сприятливого середовища для чесного бізнесу.

Сплата податкового зобов’язання через мобільний додаток банку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) інформує.

► Сплата земельного податку через мобільний застосунок банку:

▪ відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;

▪ заповніть платіжну інструкцію, вказавши:

- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) та ПІБ (автоматично заповнюється банком);

- найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (використовується інформація з податкового повідомлення-рішення (ППР) на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- суму земельного податку (використовується інформація з ППР на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- призначення платежу:

код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2024 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

▪ перевірте, що всі дані, заповнені у платіжній інструкції, є вірними (у т. ч. РНОКПП),

▪ підтвердіть платіж.

► ВАЖЛИВО: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює РНОКПП та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.

Про строки подання декларації з акцизного податку за новою формою

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) нагадує, що 28.06.2025 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.06.2025 № 291 «Про затвердження Змін до додатків до форми декларації з акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку» (зі змінами), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 червня 2025 року за № 936/44342 (далі – Наказ № 291).

Звертаємо увагу, що відповідно до положень п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України нові форми декларацій (розрахунків) застосовуються для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення.

Отже, податкова звітність з акцизного податку за оновленою формою, з урахуванням змін, внесених Наказом № 291, подається до контролюючого органу за місцем реєстрації платника акцизного податку, починаючи із звітності за звітний період «липень 2025 року».

Податок на землю: хто і як може отримати пільги

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) звертає увагу, що окремі категорії громадян мають право на звільнення від сплати земельного податку або надання податкових пільг. Це передбачено Податковим кодексом України (ПКУ) (ст. 281) та іншими нормативними актами.

Категорії громадян, звільнені від земельного податку (ст. 281 ПКУ):

особи з інвалідністю I та II групи;

фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

пенсіонери (за віком);

ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Граничні норми площі земель, на які поширюється пільга:

для ведення особистого селянського господарства – до 2 га;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка): у селах – до 0,25 га, у селищах – до 0,15 га, у містах – до 0,10 га;

для індивідуального дачного будівництва – до 0,10 га;

для будівництва індивідуальних гаражів – до 0,01 га;

для ведення садівництва – до 0,12 га.

Пільги для власників земель/паїв

Власники земель або паїв, переданих в оренду платнику єдиного податку 4-ї групи, на час оренди звільняються від земельного податку.

Важливо!

Якщо у вас декілька ділянок одного виду використання щоб скористатися пільгою то:

до 1 травня подайте заяву до податкової із зазначенням, на які ділянки поширюється пільга;

якщо право на пільгу з’явилося протягом року – подайте заяву протягом 30 днів.

Пільга починає діяти з місяця, що настає після подання заяви (або з наступного податкового року, якщо пропущені строки).

Якщо право на пільгу втрачено – податок починає нараховуватися з наступного місяця після втрати.

Пільги під час воєнного стану

Не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності), що розташовані:

на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих рф:

для фізичних осіб пільга діяла з 01.01.2022 до 31.12.2022,

для юридичних осіб та фізичних осіб підприємців – з 01.03.2022 по 31.12.2022.

З 01.01.2023 року – з першого числа місяця початку і до останнього числа місяця завершення активних бойових дій/окупації.

Дати визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затвердженого Постановою КМУ.

З 01.05.2024 – на територіях, де функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Земельні ділянки, що підлягають консервації або забруднені вибухонебезпечними предметами

Власники земельних ділянок можуть отримати податкову пільгу по платі земельного податку, якщо їхня земля:

перебуває у консервації,

забруднена вибухонебезпечними предметами,

або визнана непридатною для використання через загрозу такого забруднення.

Рішення про надання пільги приймає сільська, селищна, міська рада або військова/військово-цивільна адміністрація (далі – Ради).

Земельні ділянки у консервації

Податок не нараховується:

для земель державної та комунальної власності – з першого числа місяця затвердження проєкту консервації до кінця місяця, в якому завершуються заходи з охорони земель (за даними Державного земельного кадастру);

для земель приватної власності – з моменту внесення даних до кадастру про заходи з охорони земель до кінця місяця завершення заходів.

Після завершення заходів податок відновлюється з першого числа наступного місяця.

Якщо даних у контролюючого органу немає, податок нараховується за даними, які подає платник. У разі розбіжностей контролюючий орган перераховує суму податку протягом 10 робочих днів.

Земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами

Податок не нараховується за час, коли ділянка вважається забрудненою згідно з даними Державного земельного кадастру:

з першого числа місяця, коли починається обстеження території операторами протимінної діяльності;

до останнього числа місяця, коли ділянка визнається придатною для використання.

Для територій з активними бойовими діями чи тимчасовою окупацією цей період розраховується з місяця після завершення бойових дій чи окупації, за умови подання заяви власником та прийняття рішення Ради про пільги.

Податок відновлюється з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому ділянку визнано придатною.

Земельні ділянки з потенційною загрозою забруднення

Податок не нараховується з першого числа місяця прийняття Радою рішення про надання пільги (на підставі заяви власника) і до останнього числа місяця:

завершення строку дії пільги,

скасування рішення,

початку обстеження ділянки операторами протимінної діяльності.

Якщо у контролюючого органу відсутні дані, податок нараховується за інформацією платника; у разі розбіжностей він коригується протягом 10 робочих днів.

Ради можуть щороку ухвалювати рішення про індивідуальні податкові пільги (з обов’язковим зазначенням кадастрових номерів) за заявою платника.

Земельні ділянки, на яких об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості знищені внаслідок бойових дій:

Інформація про знищені об’єкти має бути внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України

Не нараховується та не сплачується плата за землю за земельні ділянки в межах площ:

для фізичних осіб – власників знищених об’єктів житлової нерухомості:

у селах – не більше 0,25 га,

у селищах – не більше 0,15 га,

у містах – не більше 0,1 га.

для фізичних осіб – власників знищених об'єктів нежитлової нерухомості:

100 % площі земельної ділянки – якщо площа знищеного об’єкта житлової та нежитлової нерухомості більше або дорівнює 1/3 загальній площі земельної ділянки, на якій був розташований такий об’єкт;

50 % площі – якщо така площа не перевищує 1/3.

Плата за землю не нараховується та не сплачується:

з місяця знищення нерухомості згідно з Реєстром пошкодженого майна,

до останнього числа місяця відновлення нерухомості, скасування воєнного стану, але не пізніше 01.01.2026.

Постанова КМУ № 1048: збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 27.09.2025 набере чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2025 року № 1048 «Про внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1048).

Постановою № 1048 внесені зміни до Порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних постанови, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (зі змінами).

Основні новації:

► Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.

Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду.

Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн гривень.

► Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.

► Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:

при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.

► Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.

► Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн, змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5.

► Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.

Довідково: Постанова № 1048 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 28.08.2025 № 176.

Закон України № 4536: учасники бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни мають право на податкову знижку за витратами у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку)

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) нагадує, що в офіційному виданні «Голос України» від 03.09.2025 № 173 опубліковано Закон України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» (далі – Закон № 4536) (набирає чинності з 01.10.2025, крім окремих норм).

Так, відповідно до внесених змін Законом № 4536 до п.п. 166.3.9 п. 166.3ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки включаються сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), який має статус зокрема, учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни. Норма набере чинності з 01.10.2025.

Нагадуємо, що платник ПДФО має право скористатися зазначеною в п.п. 166.3.9 п. 166.3ст. 166 ПКУ податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:

- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.

Податкова знижка за навчання: які документи потрібно подати?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) нагадує.

► Громадяни, які протягом минулого року здійснювали витрати на навчання у вітчизняних закладах дошкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти, можуть повернути частину сплачених коштів, скориставшись податковою знижкою. Це кошти, які були використані, як на освіту самого платника ПДФО, так і на користь членів сім’ї першого ступеня споріднення або осіб, над якими встановлено опіку чи піклування.

► Головна умова – отримувати офіційні доходи, з яких сплачено ПДФО, та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (Декларація) до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним (для отримання знижки за 2024 рік Декларація подається до 31 грудня 2025 року).

► Які документи треба додати до Декларації?

- копію паспорта (і учня/студента, і члена сім’ї, який подає Декларацію);

- копію договору з навчальним закладом;

- копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;

- документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копію свідоцтва про народження дитини, свідоцтва про шлюб – якщо сплата була за чоловіка (дружину);

- копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: учня/студента і члена сім’ї (хто подає Декларацію);

- оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий ПДФО та суми податкової соціальної пільги (у разі її наявності) за звітний податковий рік;

- реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).

У разі використання електронних розрахункових документів у Декларації зазначаються лише їх реквізити. Оригінали документів до податкової не подаються, але зберігаються у платника протягом визначеного законом строку.

Контролюючі органи не мають права вимагати від платників документи, які вже містяться у державних реєстрах або базах даних.

► Як подати декларацію?

Скористатися одним із таких способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою до органу ДПС за місцем обліку;

- поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- через Електронний кабінет.

З 27 вересня змінюються правила реєстрації податкових накладних 

З 27 вересня 2025 року набувають чинності зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, затверджені постановою Уряду від 26 серпня 2025 року № 1048.

Мета новацій – зменшити кількість субʼєктів господарювання, які стикаються з блокуванням накладних, зробити правила прозорішими, допомогти бізнесу, який чесно працює, уникнути постійних ризиків блокування.

Основні зміни:

- Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних:

граничний обсяг постачання – до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн;

кількості платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, із трьох до п’яти.

- Підвищуються пороги для операцій з невеликими сумами:

з 5 до 10 тис. грн за однією накладною;

загальний обсяг у місяць – з 500 тис. грн до 3 млн грн.

- Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.

- Удосконалено автоматичну реєстрацію - при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі:

виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.

- Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.

- Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема:

збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента – з 100 тис. грн до 500 тис. грн;

кількість платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, з трьох до п’яти.

- Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ з 30 до 90 днів.

Також запроваджено додаткові запобіжники проти маніпуляцій із фінансовою звітністю щодо залишкової вартості основних засобів.

Довідково.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2025 року № 1048 внесено зміни до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, (опубліковано в "Урядовому кур'єрі" 28.08.2025).

Нагадаємо, на початку березня 2025 року команда ДПС запропонувала своє бачення як зробити роботу СМКОР більш досконалою. Паралельно з підготовкою змін до постанови № 1165 в кожному регіоні були створені консультаційні центри, які надавали бізнесу оперативні та якісні консультації з питань роботи СМКОР, подання таблиць даних, виключення компаній з переліку ризикових, розблокування податкових накладних.

Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДПС

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро) нагадує, що під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДПС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДПС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДПС.

Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДПС.

Номер Контакт-центру ДПС 0800-501-007 (напрямок «5»).

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: м. Дніпро)

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux